Nowy wózek BT Levio LWI160 z unikatowym modułowym akumulatorem Li-Ion od Toyoty
Nowy elektryczny wózek paletowy BT Levio LWI160 od firmy Toyota Material Handling to pierwszy na świecie wózek obsługiwany przez pieszego, oparty na koncepcji modułowego akumulatora litowo-jonowego. Jest bardzo kompaktowy, lekki i wydajny energetycznie, czym wyznacza nowe standardy w branży.
2020-03-12, 10:49

– Nasz nowy model LWI160 to najbardziej kompaktowy wózek w swej klasie. W jego zoptymalizowanej wymiarowo obudowie można umieścić akumulator o wybranej pojemności, co jest rozwiązaniem nowym – mówi Fredrik Nilsson, Kierownik ds. Wózków Magazynowych w spółce Toyota Material Handling Europe.

 

Wyróżnienie za konstrukcję – unikatowe rozwiązanie modułowe

 

Podchodząc kreatywnie do optymalizacji, firma Toyota Material Handling zaproponowała wręcz rewolucyjne rozwiązanie elektrycznego wózka paletowego. Wózek BT Levio LWI160 z akumulatorem Li-Ion to wręcz wzorcowy przykład fundamentalnej dla Toyoty filozofii ciągłego doskonalenia w praktyce (kaizen). LWI160 to pierwszy w branży magazynowej wózek niskiego podnoszenia, który został całkowicie przebudowany. Ponowne przemyślenie i zoptymalizowanie konstrukcji zaowocowało pozbyciem się tradycyjnej komory akumulatorowej i optymalnym spasowaniem wszystkich komponentów. Dzięki szczególnie wysoko ocenionemu, unikatowo wbudowanemu akumulatorowi, zamontowanemu standardowo oprzyrządowaniu telematycznemu, kompaktowej budowie i ogólnie wysokiej jakości, wózek otrzymał wyróżnienie „iF Design 2020”.. To dopiero początek nowej ery optymalizacji, w której Toyota będzie oferować swym klientom jeszcze lepsze rozwiązania do transportu magazynowego materiałów.

 

Wyższa wydajność energetyczna

 

Ten nowy wózek jest mniejszy, lżejszy, nie mniej wydajny niż jego poprzednicy, a przy tym rewolucyjnie oszczędniejszy. Jest zasilany prądem o napięciu 24 V, którego źródłem może być akumulator Li-Ion o pojemności 50, 105 lub 150 Ah. Ładowanie jest łatwe, szybkie i dostosowane do potrzeb użytkownika.

 

Akumulator można naładować w akumulatorowni, bezpośrednio na wózku (z wbudowanego prostownika) lub z instalacji elektrycznej samochodu ciężarowego. Dostępne są ładowarki o różnej wydajności. Zespół akumulatora jest wyposażony w nowe, ulepszone złącze kabla zasilającego o gnieździe wciskowym, co eliminuje tradycyjne „krokodylki” i przyspiesza obsługę.

 

Łatwość manewrowania

 

Ten wózek sterowany przez operatora pieszego nadaje się do zastosowań o małej, średniej, ale również dużej intensywności transportu. Sprawuje się idealnie w ciasnych przestrzeniach, takich jak sklepy detaliczne i supermarkety, a jednocześnie w transporcie pionowym oraz w załadunku i rozładunku pojazdów Zmieści się nawet wewnątrz niewielkiej skrzyni ładunkowej pojazdu i również tam będzie nim łatwo manewrować. Ten nowatorski, lekki wózek niskiego podnoszenia waży tylko 269 kg (z akumulatorem 105 Ah), natomiast unosi ładunki o wadze do 1,6 tony i może je przewozić je na odcinkach od krótkich do średnich z prędkością do 6 km/h.

 

Prowadzi się go komfortowo dzięki intuicyjnej obsłudze, cichej pracy i możliwości zaprogramowania indywidualnych parametrów operatora. Nowa konstrukcja o umieszczonym centralnie ramieniu sterującym zapewnia nieograniczoną widoczność, bezpieczeństwo i wydajność.

 

Przewidziano funkcję automatycznej, redukcji prędkości na zakrętach sterowanej kątem nachylenia ramienia. Ta optymalizacja ruchu zapobiega destabilizacji ładunku, a więc jego upadkowi potencjalnie zagrażającemu stopom operatora. Unikatowy system Click-2-Creep umożliwia prowadzenie maszyny w ciasnych pomieszczeniach z ramieniem ustawionym w pionie, z małą prędkością wybraną dwukrotnym naciśnięciem przełącznika.

KONTAKT / AUTOR
Marcin Mańka
TOYOTA MATERIAL HANDLING POLSKA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
532854550
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.