Toyota Material Handling Europe skupia się na logistyce i koncepcji ‘Lean 4.0’ podczas targów HANNOVER MESSE 2020
Uznając tempo zmian w branży logistycznej i ciągły rozwój nowych technologii, Toyota Material Handling Europe zmieniła swoje podejście do targów Hannover Messe. Spółka, która wcześniej miała swoje stoisko w prestiżowym pawilonie na targach CeMAT, postanowiła podczas kwietniowej imprezy przenieść się do Hali 4 i skupić się na cyfrowych rozwiązaniach logistycznych.
2020-02-24, 13:15

Uznając tempo zmian w branży logistycznej i ciągły rozwój nowych technologii, Toyota Material Handling Europe zmieniła swoje podejście do targów Hannover Messe. Spółka, która wcześniej miała swoje stoisko w prestiżowym pawilonie na targach CeMAT, postanowiła podczas kwietniowej imprezy przenieść się do Hali 4 i skupić się na nowoczesnych rozwiązaniach logistycznych.

"W ostatnich latach dużo zainwestowaliśmy w nowe technologie, w nasze zespoły, nasze produkty i poprzez współpracę z innymi firmami - wyjaśnia Ralph Cox, starszy wiceprezes ds. operacji rynkowych w Toyota Material Handling Europe. - Zdajemy sobie sprawę z tego, że targi w Hanowerze odwiedza ok. 250 tys. osób, aby dowiedzieć się więcej o technologiach przyszłości, dlatego naturalnym wyborem dla nas jest przeniesienie się na ich terenie w miejsce, w którym łatwo nas znaleźć i gdzie możemy dzielić się naszymi pomysłami.

 

Miasteczko Toyota znajduje się w Hali 4

 

W Hali 4 zaprezentowani zostaną wystawcy zajmujący się automatyzacją w branży logistycznej, a Toyota przedstawi szereg rozwiązań w tzw. „Miasteczku Toyoty”. Zaprezentowanych w nim zostanie wiele kluczowych obszarów zainteresowania. Ralph Cox mówi dalej: „Toyota od długiego czasu ma reputację firmy myślącej w kategoriach „lean” - a dla nas oznacza to zero muda (niemarnotrawienie żadnych zasobów). To podstawa wszystkiego, co robimy, dlatego zaprezentujemy to poprzez historie opowiadane na naszym stoisku wystawowym.

Jeżeli chodzi o sprzęt Toyota dokona rozróżnienia między urządzeniami obsługiwanymi ręcznie, automatycznymi i autonomicznymi. Koncepcje autonomiczne zostaną zobrazowane w sposób fizyczny poprzez pokazanie sposobu, w jaki urządzenia będą w przyszłości działać w sposób oparty na zadaniach, determinować własną zoptymalizowaną metodologię oraz wykorzystywać kamery do orientowania się w przestrzeni. Zaprezentowane zostaną także zautomatyzowane wózki magazynowe Toyoty, a nacisk położony będzie na prostotę i łatwość integracji z istniejącymi rozwiązaniami logistycznymi. - Uważamy, że zasoby ludzkie należy wykorzystywać w jak najbardziej wartościowy sposób - zarówno w przypadku firmy, jak i samych pracowników - wyjaśnia Cox - a automatyzacja jest coraz częściej najbardziej logicznym i korzystnym z handlowego punktu widzenia sposobem osiągnięcia tego celu.

 

Nacisk położony zostanie także na usprawnienie i zwiększenie znaczenia operacji manualnych poprzez tzw. „logistykę zespołową” w oparciu o zracjonalizowane podejście zapewniające realizację zasady „odpowiedni wózek magazynowy - odpowiednie zadanie” - czyli organizowanie procesów w taki sposób, aby na każdym etapie danego procesu wykorzystywane było optymalne urządzenie, co pozwala wyeliminować marnowanie zasobów.

Toyota była pierwszą firmą w branży, która wykorzystała rozwiązania telematyczne jako standardowe wyposażenie w elektrycznych wózkach magazynowych, a informację tę podała na targach CeMAT w 2018 roku. W kwietniu tego roku rozwiązania takie będą wykorzystywane w 130 tys. pojazdów. Na targach HMI 2020 stworzona zostanie specjalna strefa poświęcona koncepcji connectivity, w której zaprezentowane zostaną korzyści związane z serwisowaniem predykcyjnym oraz wsparciem serwisantów przez rzeczywistość rozszerzoną, a także sposób, w jaki dane telematyczne mogą być wykorzystywane do eliminowania uszkodzeń oraz zwiększenia wydajności użytkowania wózków, gdyż są to dwa główne obszary, na których w branży logistycznej marnowane są zasoby.

Jednym z tematów poruszanych przez Toyotę podczas targów HMI 2020 będzie też kwestia związana z ochroną środowiska. W ostatnich latach firma montuje własne akumulatory litowo-jonowe, wykorzystując wyjątkowe rozwiązanie modułowe. Umożliwiają one rewolucję w projektowaniu wózków magazynowych z punktu widzenia oszczędności przestrzeni i wagi oraz sprawiają, że można planować wykorzystanie wózków przez cały okres ich użytkowania, gdyż akumulatory takie projektowane są z myślą o działaniu przez określony czas, a przed poddaniem ich recyklingowi służą do przechowywania energii z innych źródeł, np. paneli słonecznych. Pełen cykl przepływu energii zaprezentowano w strefie energii Toyoty.

 

Współpraca dla przyszłości

 

Kolejnym wybiegającym w przyszłość elementem obecności Toyoty na targach HMI 2020 jest strefa współpracy, gdzie spółka zaprezentuje sposób, w jaki kooperuje z innymi liderami w branży. Są wśród nich Eneo, czyli partner Toyoty w obszarze wykorzystania energii słonecznej oraz EcoVadis, Vanderlande i Bosch w obszarze śledzenia przesyłek.

 

W listopadzie 2019 roku Toyota Material Handling Europe była organizatorem wydarzenia o nazwie Logiconomi Forum, w którym wzięło udział ponad 500 liderów z branży i podczas którego odbyły się sesje edukacyjne poświęcone nowym, wspólnie opracowanym technologiom. Scena Logiconomi będzie kolejnym elementem stoiska wystawowego firmy w kwietniu i odbędzie się na niej cykl krótkich briefingów przygotowanych przez Toyotę oraz jej partnerów.

 

Stoisko wystawowe Toyoty podczas targów będzie zdominowane przez myślenie w kategoriach koncepcji lean oraz „Lean 4.0”. Strategia Lean jest w centrum wszystkiego, o czym myślimy i co robimy - wyjaśnia Ralph Cox. - Wraz z tym, jak nasi klienci w swoich działaniach logistycznych zaczynają dostrzegać korzyści technologii cyfrowej, my wyraźnie widzimy, że strategia ta powinna wspierać planowanie w przyszłości. Właśnie to nazywamy Lean 4.0.

KONTAKT / AUTOR
Marcin Mańka
TOYOTA MATERIAL HANDLING POLSKA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
532854550
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.